lördag 27 november 2010

Cadiz - Studsa och Gå!


Så har vi precist förtöjt i Cadiz, Spanien. Resan hit ifrån Catania var "skorpig", och några fick offra till Kung Neptuns ära under gången hit.Vädret var som sagt inte det bästa, blåst och regn samt mörkt och kuligt överlag. Stor kontrast mot tropikernas guldljusa soluppgångar. Men alla längtar hem för det,borta bra men hemma bäst, och minnena har vi ju alltid med oss. Vi sjöbunkrar nu och går direkt när vi är fulltankade. Nu om någonsin så får vi be om "Fair Winds and Following Seas" upp över Biscaya in i Engelska kanalen. Sedan den svallande Nordsjön för att gå in i Kielkanalen samt avsluta med Östersjön och Hanöbukten.Nu ses vi snart!

Pax et Bonum

/ Pastorn

2 kommentarer:

  1. Hej ! Idag när jag gick upp såg jag från mitt köksfönster i Hörvik på Listerlandet Hms Karlskrona ligga ankrad i Hanöbukten.
    Läs i min blogg där jag har bild
    http://www.fotosidan.se/blogs/pia-kristina/index.htm

    SvaraRadera
  2. Grattis till sparken som kyrkoherde i Skarpnäck!

    från lilla jag

    SvaraRadera